Nuo teisėjavimo iki autosporto inžinerijos

2019.07.09
DSC5632

Prieš daugiau nei tris metus pabandę teisėjauti kartingų varžybose, šiandien aktyvūs studentai prižiūri „Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos“autoparką bei ruošia automobilius didžiausioms lenktynėms Lietuvoje.

Galimybė kaupti patirtį  

Kauno technikos kolegijos (KTK) lenktynių komandos nariai nuolatos ieško naujų iššūkių ir galimybių. Viena tokių virto jau trejus metus auganti draugystė bei plėtojama bendra veikla su „Kartlandas Racing“. Kolegijos KTK Racing Division komandos vadovo Povilo Bonkevičiaus teigimu, tai, kas prasidėjo teisėjavimu žiemos sezono metu, šiandien tapo visapuse veikla ir įgūdžių lavinimo mokykla jauniems autosporto inžinerijos specialistams.

„Esame jaunų ir labai aktyvių studentų komanda, kuri dega aistra autosportui, todėl ieškome įvairių galimybių tobulinti savo įgūdžius ne tik paskaitų metu, bet ir po jų. Dėl mūsų aktyvios veiklos ir įsitraukimo į beveik visas įmanomas veiklas susipažįstame su daug įvairių žmonių. Vienas tokių – „Kartlandas racing“ vadovas Edvardas Grabliauskas, kuris prieš kelis metus pasiūlė KTK studentams teisėjauti kartingų varžybų metu. Žinoma, mes sutikome ir mūsų savaitgaliai ir laisvalaikis persikėlė į kartodromą.

AAD7909

Palaipsniui atsirado vis daugiau veiklos, kuri mūsų jaunus specialistus ruošia visapusiškai. Čia mes galime dirbti prie sportinių kartingų, automobilių, organizuoti varžybas, teisėjauti. Tai neįkainojama patirtis, kuri po kelių metu darbo rinkai ir autosporto bendruomenei paruoš jau nebe žalius, tik teoriją skaičiusius, pradedančius savo kelią inžinierius, o patyrius, ekstremaliose situacijose dalyvavusius ir sprendimus daryti bei problemas numatyti mokančius specialistus.

Juk viena iš didžiausių problemų, su kuria susiduria jauni entuziastai ir būsimi specialistai – stereotipai, kad jie dar „žali“, nieko nemoka, žino tik tai, kas parašyta knygose, į juos reikės daug investuoti, o atsipirks negreitai. Mes norime paneigti šiuos mitus ir įrodyti, kad kartais jauni, tačiau žingeidūs žmonės gali turėti daugiau praktinių gebėjimų, patirties ir noro tinkamai išspręsti problemas nei tą patį darbą dirbantys keturiasdešimtmečiai“, - jaunų specialistų užsidegimą akcentuoja P. Bonkevičius.

Abipusė nauda

KTK komandos nariams pritaria ir „Kartlandas racing“ vadovas E. Grabliauskas, kuris tvirtina, kad matomas jaunų žmonių užsidegimas ir noras tobulėti skatina kartu pradėti vis daugiau skirtingų veiklų ir siekti kuo geresnių rezultatų.

„Kaip Povilas ir minėjo, viskas prasidėjo nuo teisėjavimo. Vėliau su keliais draugais startavau sportinių kartingų varžybose ir pasiūliau KTK komandai prižiūrėti mūsų kartingus. Pradžioje buvo visko, tačiau su kiekviena diena Kauno technikos kolegijos studentai išmokdavo vis daugiau, o rezultatai gerėjo. Jei pirmomis dienomis 15 jaunų inžinierių tvarkydavosi su 4 kartingais, tai šiandien 4 vyrukai prižiūri virš 20 kartingų. Prakaitas, aišku, bėga, tačiau jie susitvarko ir susitvarko labai gerai. Progreso kreivė yra akivaizdi ir tai natūralu - viskam reikia laiko ir galimybės praktikuotis.

Mums galbūt būtų buvę paprasčiau pasamdyti profesionalus ir turėti rezultatą iškart, tačiau norėjosi atiduoti duoklę jaunimui, suteikti galimybę jiems augti ir rodyti gerą pavyzdį.

parnu test 1006

Užsimezgė mūsų ryšys, augo pasitikėjimas ir iš to atsirado kartingų akademija, o šiemet prie mūsų veiklos dar pridėjome ir sportinių automobilių priežiūrą, nes startavome 2.5 l BMW klasėje. Susidarė tarsi kelių sudėtingumo lygių praktikos bazė. Galiausiai planuojame startuoti ir ilgo nuotolio 1006 km lenktynėse Palangoje, kurios bus didžiausias iššūkis ir dar vienas didelis laiptelis aukštyn“, - su KTK komanda vystomus projektus pristato E. Grabliauskas.

Nuo 7 iki 3,5 minučių pituose

Sportininko teigimu, KTK studentuose jis mato daug motyvacijos, talento ir noro dirbti, o tai tiesiausias kelias į profesionalo karjerą.

„Norint tapti geru inžinieriumi reikia labai daug užsispyrimo, be kurio nieko nebus. Daugelis autosportą įsivaizduoja tik taip, kaip jį matė televizijoje, internetinėse transliacijose ar žurnalų nuotraukose, kur per kelias sekundes prišokę 10 vyrukų pakeičia formulei visus ratus, pripila degalų ir paleidžia atgal į trasą. Tačiau, kad tai pasiekti reikia labai daug dirbti ir būti užsispyrusiam. Ir įveikti labai daug kliūčių, nes trasoje gali būti ir 36 karščio, ir snigti, lyti, ar gali tekti nemiegoti naktimis ir ieškoti gedimų. Gali ir šiaip tiesiog nesisekti, o tai irgi neprideda optimizmo.

parnu test 12

Tik dideliu noru ir užsispyrimu atlaikius ir įveikus visas kliūtis, gali tikėtis tapti geru inžinieriumi, mechaniku, sportininku ar komandos vadovu. KTK vyrai yra puikus pavyzdys. Pradėjome kartingų žiemos taurėje, kur nežinojome, kaip greitai uždėti ir užsukti ratus ar užmontuoti padangą. Dabar jau visi jie tai moka. Studentai patys daro sprendimus, tariasi tarpusavyje, dalinasi savo patirtimi ir manęs jau nebereikia.

Rezultatai rodo tą patį. Pradžioje pituose automobiliui ratus keisdavome ir kurą pildydavome 7 minutes, o dabar telpame į 3,5, o tai reiškia, kad dar 3,5 minutės turime pasitarti ir palydėti automobilį į trasą.

Juodas darbas suformuoja nuojautą, kuri, pavyzdžiui, keičiant ratą leidžia pamatyti gilesnę problemą ir ją ištaisyti dar prieš atsirandant didesnėms problemoms“, - patirtimi dalinasi E. Grabliauskas.